Laatste week - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jan en Janet Mackloet - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jan en Janet Mackloet - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: jan en Janet

Blijf op de hoogte en volg Jan en Janet

04 November 2015 | Vietnam, Hanoi

Het is weeral een tijdje geleden dat we het verslag bijgewerkt hebben maar de internet kwaliteit laat het niet altijd toe.
We zijn inmiddels aan onze een na laatste dag van de vakantie gekomen. Jullie hebben nog tegoed de reis naar Ba Be meer, een reis van 350 km waar we ruim elf uur over gedaan hebben. Onverstelbaar zo slecht dat de wegen zijn, alles wordt kapot gereden door vrachtwagens die ingezet worden voor de bouw van waterkrachtcentrales. Zodoende kwamen we in het donker aan in onze Homestay, zeg maar een soort B & B. Een klein kamertje op de bovenverdieping met gedeelde douche en toilet en de vrouw des huizes die voor je kookt. De volgende dag hebben we over het meer gevaren, grot bezocht en een waterval. Als diner werden we door de familie uitgenodigd om deel te nemen aan de Hot Pot.
Dus met z'n allen in de kleermakerszit inclusief gids en chauffeur rond een pan met hete bouillon waarin vlees, vis, groenten e.d. werd ingedaan. En dan maar met je stokjes vissen en smullen maar. Ook werd er rijstwijn bij gedronken, dat is de jonge jenever van Vietnam ( wel zelf gestookt).
De volgende dag zijn we naar Hanoi gereden voor een overnachting. De volgende dag naar Ninh Binh gereden, gelukkig goede weg en niet zo ver. Beroemd in die streek is Tam Coc, een waterstelsel waarin alles wordt vervoerd met lage kleine bootjes. Typisch hieraan is dat de mensen roeien met hun voeten, wij hebben ons laten roeien door de route van de drie grotten.
Volgende dag waren we vrij en hebben de fiets gepakt en hebben een prachtige route door het berglandschap gereden.
Dinsdag zijn we vertrokken naar Halong Bay, een mooie afsluiting van een bijzondere reis, ingescheept op een schip met 42 personen waar we konden genieten van de prachtige omgeving. De baai staat bekend om zijn rots formaties. We hebben overnacht op de boot en na een ochtend bezoek aan de Supprize grot zijn we weer richting de haven gevaren.
Half de middag zijn we weer aangekomen in Hanoi voor de laatste overnachting in Vietnam.

Groetjes J en J.

• 04 November 2015 - 15:25

Tante Leny:

Opnieuw een mooi reisverslag wat ik met plezier heb gelezen.
    Een goede terugreis!

• 04 November 2015 - 21:11

Joke En Jaap:

Janet en Jan,
    Weer een mooi verslag, hebben de reis zo aardig kunnen volgen.
    Nog even en je staat weer op Nederlandse bodem.
    Hopelijk kunnen we elkaar nog spreken voordat Jaap op reis gaat.
    Is een mooie aflossing zo van een noordelijk werelddeel naar Zuid-Afrika.
    Goeie terugreis.

Joke en Jaap

• 04 November 2015 - 22:16

Bram:

hoi Jan en Janet, weer een mooi verslag. Goede en veilige reis terug..

Gr. brommers